Szlak Sudecki (7)

Karkonosze , 700 – 1400 mnpm

Poprzedni odcinek: 6. Przełęcz Karkonoska – Przełęcz Pod Śnieżką

Następny odcinek: 8. Karpacz – Mysłakowice

00 min. Przełęcz Pod Śnieżką/”Dom Śląski” – węzeł szlaków
10 min. Symboliczny cmentarz “Ofiarom Gór”
40 min. Schronisko “Nad Łomniczką” – węzeł szlaków
1 godz. 15 min. Karpacz – Hotel “Orlinek”
1 godz. 20 min. Rozdroże Łomnickie
1 godz. 30 min. Karpacz – PKS “Biały Jar”

Wychodząc ze Schroniska “Dom Śląski” na Przełęczy Pod Śnieżkąna wprost Śnieżki, należy udać się w lewo i kamienistą ścieżką w dół w Dolinę Łomniczki (zimą szlak zamknięty). Ścieżka schodzi zygzakiem stromym zboczem. Dolinę zamyka od lewej Kopa, a od prawej Śnieżka. Po ok. 10 minutach zejścia napotykamy symboliczny cmentarz  “Ofiarom Gór”  upamiętniający wybitnych ludzi związanych z Karkonoszami. Schodzimy dalej i dochodząc do dna doliny przekraczamy potok Łomniczka spadający kaskadami z Równi Pod Śnieżką. Kilkaset metrów dalej ścieżka łagodnieje, jest mniej kamienista i mniej stroma, i zagłębia się w las docierając wkrótce do Schroniska  “Nad Łomniczką”  – bez noclegów. Napotykamy tu szlak żółty do Karpacza Dolnego. Od Przełęczy Pod Śnieżką dotąd ok. 40 minut. Jesteśmy na wysokości 1003 mnpm, kolejne miejsce powyżej 1000 metrów GSS osiąga po ponad 100 km – dopiero w Górach Sowich.

Od Schroniska  “Nad Łomniczką”  idziemy dalej prosto początkowo wraz ze szlakiem żółtym, który chwilę później odbija w leśną gęstwinę ścieżką na prawo, czerwony wygodną leśną drogą  łagodnie, lecz monotonnie w dół w ciągu ok. 35 minut doprowadza do pierwszych zabudowań Karpacza. Wychodzimy  z lasu obok Hotelu  “Orlinek”  i budki z biletami wstępu do Karkonoskiego Parku Narodowego, i wkraczamy na ulicę Olimpijską.

Idziemy  w lewo wzdłuż parkingu. Po kilkuset metrach skrzyżowanie – ulica w lewo do góry prowadzi do wyciągu na Kopę, my skręcamy w prawo w dół, w leśną kamienistą drogę – do szlaku czerwonego dołącza czarny  ze Śnieżki i Kopy, a nieco niżej  (na Rozdrożu Łomnickim) jeszcze żółty  ze “Strzechy Akademickiej”  i  zielony  ze Słonecznika. Po kilkuset metrach wychodzimy na skrzyżowanie, na którym znajduje się przystanek PKS Karpacz “Biały Jar” . Od Schroniska  “Nad Łomniczką”  ok. 50 min., od Przełęczy Pod Śnieżką ok. 1,5 godz.

PKS Karpacz  “Biały Jar” – mnóstwo autobusów do Jeleniej Góry i Karpacza Górnego oraz pojedyncze do Szklarskiej Poręby (tylko w wakacje), Zgorzelca (tylko w soboty, niedziele i święta), dalekobieżne m.in. do Wrocławia, Brzegu, Głogowa, Zakopanego przez Katowice, Kraków.

sch7

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.