Szlak Sudecki (3)

20 min. Węzeł szlaków
30 min. Wodospad Kamieńczyk
1 godz. 15 min. Hala Szrenicka /schronisko/

Z  centrum Szklarskiej Poręby idziemy ulicą Sikorskiego w kierunku Jakuszyc, lekko pod górę. Po kilkuset metrach droga opuszcza zabudowania, zaczyna się las. Po lewej rzeka Kamienna i Krucze Skały,  za nimi skręcamy wraz z szosą w lewo przez most na Kamiennej, przed którym dołącza z prawej szlakczarny okrążający Szklarską Porębę.

Kilkadziesiąt metrów za mostem szosa skręca w prawo, opuszczamy ją udając się prosto w leśną drogę. Obok kilka straganów z cepelią i oscypkami. Jeszcze kilkaset metrów, mijamy jedno skrzyżowanie leśnych dróg i dochodzimy do drugiego z węzłem szlaków: w lewo czarny do dolnej stacji wyciągu na Szrenicę i centrum Szklarskiej Poręby, zielony do stacji pośredniej wyciągu. Za nami ok. 20 minut marszu. Idziemy dalej prosto, jeszcze ok. 10 minut podejścia do niewielkiego schroniska przy Wodospadzie Kamieńczyka. Wodospad (27 m – najwyższy w polskich Karkonoszach) znajduje się w głębokim kanionie po lewej. Zwiedzanie po opłaceniu wstępu na wodospad i zaopatrzeniu się w kask.

Dalsza wędrówka – po wykupieniu biletu wstępu do Karkonoskiego Parku Narodowego – prowadzi brukowaną drogą, powyżej wodospadu w lewo do góry, średnio stromo ale uciążliwie, jeszcze ok. 45 minut do schroniska na Hali Szrenickiej i węzła szlaków (nasz czerwony oraz zielony z Jakuszyc do Schroniska   Pod Łabskim Szczytem ). Cały odcinek od Szklarskiej Poręby zajmuje ok. 1 godz. 15 min.

sch3

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.