Szlak Sudecki (26)

{tab=Opis odcinka}

26. Karłów – Błędne Skały

Góry Stołowe , 750 – 852 mnpm

Poprzedni odcinek: 25. Wambierzyce – Karłów

Następny odcinek: 27. Błędne Skały – Kudowa Zdrój

00 min. Karłów
15 min. Szosa do Batorowa – węzeł szlaków
25 min. Węzeł szlaków pod Lisim Grzbietem
45 min. Lisi Grzbiet – miejsce odpoczynku
1 godz. 25 min. Węzeł szlaków /dołączenie szlaku zielonego/
1 godz. 30 min. Błędne Skały – wejście wschodnie
2 godz. 00 min. Błędne Skały – wejście zachodnie /parking/

Wyruszamy sprzed przystanku PKS Karłów Szosą StuZakrętów w kierunku Kudowy  – od zakrętu szosy cztery szlaki razem. Idziemy prosto szosą pomijając Machowską Drogę (w prawo) i po ok. 15 minutach od startu dochodzimy do skrzyżowania z szosą do Batorowa (w lewo) i węzła szlaków – zielony w lewo do Polanicy przez Batorów, niebieski prosto do Dusznik, czerwony z żółtym w prawo leśną drogą, najpierw łagodnie, potem stromiej podchodzimy ok. 10 minut do kolejnego węzła szlaków pod Lisim Grzbietem – tu początek następnego szlaku zielonego, który w lewo do Lewina Kłodzkiego przez Kulin (PKP), żółty na wprost do Dusznik przez Skalne Grzyby. Czerwony GSS w prawo ścieżką do góry.

Podchodzimy coraz bardziej kamienistą ścieżką by w końcu wyjść na zalesione wypłaszczenie Lisiego Grzbietu – na lewo i prawo można podejść poza krawędź drzew by podziwiać widoki. Wędrujemy w miarę płasko Lisim Grzbietem coraz rzedszym lasem, w końcu napotykając ławeczkę i miejsce odpoczynku – od węzła szlaków pod Lisim Grzbietem dotąd ok. 20 minut, od Karłowa ok. 45 minut.

Dalej prosto kilkaset metrów do rozwidlenia, idziemy ścieżką na wprost lekko do góry. Z czasem na ścieżce coraz więcej kamieni i …kałuż. Wędrujemy tak ponad pół godziny aż do poprzecznej drogi leśnej i węzła szlaków – w lewo zielony do Kudowy przez Czermną, czerwony GSS wraz z zielonym w prawo. Jeszcze  kilkaset metrów i dochodzimy do węzła szlaków na tyłach Błędnych Skał – wejście wschodnie (szlak zielony odchodzi w prawo do Pasterki). Od Karłowa dotąd ok. 1 godz. 30 min.

Na przebycie labiryntu Błędnych Skał (po wykupieniu biletu wstępu) powinno wystarczyć ok. 30 min. Po wyjściu z drugiej strony Błędnych Skał – wejście zachodnie – obok punktu widokowego kierujemy się w lewo kilkadziesiąt metrów do parkingu. Jest tu kolejny węzeł szlaków – zielony w prawo do Kudowy przez  Czermną, czerwony razem z niebieskim i zielonym prosto szosą. Można tu złapać busa do Kudowy.

sch26

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.