Szlak Sudecki (23)

50 min. Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej
1 godz. 25 min. Księżno
1 godz. 40 min. Ścinawka Średnia /wiadukt/
+ 5 min. Ścinawka Średnia – PKP (poza szlakiem)
1 godz. 50 min. Ścinawka Średnia – PKS

Centrum Słupca, ul. Kłodzka. Szlak czerwony nie zmieniakierunku prowadząc w ulicę Radkowską. Po lewej przystanek PKS z kursami do Radkowa i Wambierzyc. Idziemy dalej Radkowską mijając po drodze kościół z czerwonego kamienia. Po kilkuset metrach ul. Radkowska skręca łukiem w lewo, szlak czerwony prowadzi prosto w ulicę Połoniny za drogowskazem do Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej. Za chwilę ulica Połoniny skręca w prawo, dalej cały czas asfaltem lekko pod górę, za wiaduktem kolejowym coraz stromiej. Za ostatnimi zabudowaniami szlak wraz z drogą skręca łukiem w lewo. Jeszcze kilkaset metrów i dochodzimy do początku Drogi Krzyżowej prowadzącej do Sanktuarium na Górze Wszystkich Świętych – dalej schodami w prawo do góry. Za nami ok. 35 min. wędrówki.

Wspinamy się ok. 10 -15 minut wraz ze szlakiem Drogą Krzyżową aż do widocznego coraz lepiej w górze odnowionego Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej na Górze Wszystkich Świętych.

Po zwiedzeniu Sanktuarium wędrujemy płasko szutrową drogą. Kilkadziesiąt metrów od Sanktuarium pojawia się szlak zielony prowadzący w prawo przez szczyt Góry Wszystkich Świętych (648 mnpm) do Nowej Rudy. Czerwony GSS nadal prosto. Po drodze widoki na Góry Bardzkie z lewej. Wreszcie gdy droga skręca ciasnym łukiem w lewo, szlak wprowadza w prawo do lasu. Trzymamy się wygodnej leśnej drogi, która za chwilę zaczyna lekko schodzić w dół, z czasem coraz stromiej. Droga kończy się na kolejnej, poprzecznej leśnej drodze, którą idziemy w lewo dochodząc do skraju lasu i pola z widokami na  Ścinawkę. Skręcamy w prawo schodząc w dół skrajem lasu kilkaset metrów. Dochodzimy do poprzecznej drogi, którą w lewo w kierunku widocznych zabudowań. Za chwilę zaczyna się asfalt, mijamy przysiółek Księżno. Za nami ok. 1 godz. 25 min. wędrówki od Słupca.

Szlak prowadzi dalej cały czas asfaltem w dół w kierunku widocznej z daleka stacji PKP Ścinawka Średnia (brak połączeń pasażerskich). Tuż przed torami droga skręca w prawo i wkrótce w lewo przez wiadukt (od Słupca dotąd ok. 1 godz. 40 min.). Za wiaduktem szlak opuszcza drogę do dworca skręcając w prawo przez kolejny wiadukt i dalej polną drogą w kierunku widocznych zabudowań Ścinawki Średniej, jeszcze 10 min. wędrówki do najbliższego przystanku PKS. Całość trasy zajmuje ok. 1 godz. 50 min.

sch23

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.