Szlak Sudecki (24)

24. Ścinawka Średnia PKS – Wambierzyce

Wzgórza Ścinawskie , 340 – 420 mnpm

Poprzedni odcinek: 23. Słupiec – Ścinawka Średnia

Następny odcinek: 25. Wambierzyce – Karłów

00 min. Przełęcz Karkonoska – Schronisko “Odrodzenie”
50 min. Słonecznik (1423 mnpm) – węzeł szlaków
1 godz. 10 min. Równia Pod Śnieżką/”Spalona Strażnica” – węzeł szlaków
1 godz. 50 min. Przełęcz Pod Śnieżką/”Dom Śląski” – węzeł szlaków

Wyruszamy ze Ścinawki Średniej  ze skrzyżowania szosy Kłodzko – Nowa Ruda z szosą do Radkowa (przystanek PKS). Idziemy w stronę Radkowa. Po kilkuset metrach kolejny przystanek PKS, a następnie most na rzece Ścinawce. Kilkadziesiąt metrów za mostem skręcamy w lewo, to ulica Wojska Polskiego – nadal asfalt, lekko pod górę. Za ostatnimi zabudowaniami skręcamy w prawo polną drogą wędrując w kierunku lasu, a następnie jego skrajem, cały czas prosto lekko pod górę lub płasko. W końcu szlak wraz z drogą skręca lekko w lewo i prowadzi dalej dolnym skrajem pochyłej długiej polany wzdłuż ściany lasu – droga mocno zarośnięta, wędrujemy nią ok. 10 minut po czym droga skręca łukiem w prawo prowadząc następne 10 minut przez kolejne łąki i skraj lasu, i dochodząc do pola uprawnego. W dali widok na Szczeliniec Wielki i Broumovské Stěny w Czechach. Skręcamy w prawo polną gliniastą drogą prowadzącą cały czas prawie prosto do wsi Ratno Dolne – przed samą wsią uwaga na znaki!!! Od Ścinawki do Ratna ok. 1 godz. 15 min. wędrówki. We wsi kilka gospodarstw agroturystycznych. Do zwiedzenia ruiny sporego zamku (poza szlakiem).

W Ratnie Dolnym wychodzimy na szosę skręcając w lewo do Wambierzyc (w prawo do przystanku PKS i do zamku). Do Wambierzyc szosą jeszcze niecałe 25 minut wędrówki. W  Wambierzycach Bazylika Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, Kalwaria Wambierzycka oraz Ruchoma Szopka. Sporo tu możliwości przenocowania. Przed Bazyliką przystanek PKS. Spotykamy też szlak niebieski z Radkowa do Polanicy. Od Ścinawki ok. 1 godz. 40 min. wędrówki.

sch24

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.