Szlak Sudecki (20)

{tab=Opis odcinka}

0120. Wielka Sowa – Schronisko “Zygmuntówka”

Góry Sowie , 720 – 1015 mnpm

Poprzedni odcinek: 19. Rzeczka – Wielka Sowa

Następny odcinek: 21. “Zygmuntówka” – Przełęcz Srebrna

00 min. Wielka Sowa (1015 mnpm)
30 min. Przełęcz Kozie Siodło
1 godz. 00 min. Przełęcz Jugowska
1 godz. 10 min. Schronisko “Zygmuntówka”

Na Wielkiej Sowie szlak czerwony skręca w prawo prowadzącrazem z żółtym najpierw prawie płasko, następnie po wejściu do lasu lekko w dół. Po ok. 15 minutach wędrówki rozwidlenie – szlak żółty w lewo do Kamionek, czerwony w prawo. Jeszcze kolejny kwadrans lekkiego zejścia i jesteśmy na leśnej przełęczy Kozie Siodło – przecinamy szlak zielony z Rościszowa (w lewo) do Ludwikowic Kłodzkich (w prawo).

GSS dalej prosto cały czas lasem, ok. 10 min. podejścia na Kozią Równię po czym w dół niezbyt stromo, ok. 15 min. do Polany Jugowskiej przypominającej typową górską halę – na prawo widok na dolinę w okolicach Jugowa. GSS prosto w dół wzdłuż krawędzi lasu po lewej schodzi na Przełęcz Jugowską, przez którą prowadzi szosa z Pieszyc do Sokolca. Z lewej dołącza jeszcze szlak zielony z Kamionek. Od Koziego Siodła dotąd ok. 30 min., od Wielkiej Sowy ok. 1 godz.

Idziemy w prawo obchodząc łukiem wraz z szosą leśny parking po prawej. Pomijamy leśną drogę prowadzącą w lewo i za łukiem szosy skręcamy w lewo drogą gruntową stromo w dół. Kilkaset metrów zejścia i jesteśmy przy  Schronisku  “Zygmuntówka”  – od Koziego Siodła ok. 40 min., od Wielkiej Sowy ok. 1 godz. 10 min. Jest tu węzeł szlaków: czerwony GSS i zielony z Kamionek do Jugowa i Ludwikowic Kłodzkich.

sch20

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.