Szlak Sudecki (16)

{tab=Opis odcinka}

16. Sokołowsko – Przełęcz Trzech Dolin/Schronisko “Andrzejówka”

Góry Kamienne – Góry Suche , 570 – 886 mnpm

Poprzedni odcinek: 15. Grzędy – Sokołowsko

Następny odcinek: 17. “Andrzejówka” – Jedlina Zdrój

00 min. Sokołowsko – węzeł szlaków
45 min. Bukowiec (886 mnpm) – węzeł szlaków
1 godz. 30 min. Przełęcz Trzech Dolin/Schronisko “Andrzejówka”

Wkraczamy w Góry Suche, najwyższe pasmo Gór Kamiennych. Przy węźle szlaków w Sokołowsku czerwony skręca w lewo w ulicę Unisławską i za chwilę w prawo drogą gruntową – po chwili wkraczamy na łąkę przechodząc przez płotek i dalej prosto do góry. Zagłębiamy się między drzewa po prawej i podchodzimy do starego cmentarza w lesie. Przechodzimy na prawą stronę cmentarzyska i dalej prosto do góry  – przed nami ok. 35 minut morderczego podejścia lasem na Bukowiec. Po drodze dołącza z lewej szlak niebieski z Wałbrzycha. Na szczycie Bukowca (886 – 898 mnpm) chwila na odsapnięcie przy węźle szlaków  – niebieski do stacji PKP Wałbrzych Główny. Za nami ok. 45 minut wędrówki.

Ruszamy dalej płasko grzbietem Bukowca, środkiem trawiastego pasa wyciętego lasu. Po ok. 10 minutach w prawo – zaczyna się zejście. Po drodze kilka zmian ścieżek – raz zejście, raz trawers – zatem uwaga na znaki !!! Jakieś 25 minut od węzła szlaków na Bukowcu napotykamy w lesie rumowisko kamieni z pobliskiego kamieniołomu melafirów – za rumowiskiem dalej trawersem lekko pod górę jeszcze 20 minut wędrówki do końca lasu, łąki i Schroniska  “Andrzejówka”  na Przełęczy Trzech Dolin. Od Sokołowska ok. 1,5 godz. Nad Przełęczą góruje Waligóra (936 mnpm) – najwyższe wzniesienie Gór Kamiennych, dojście na szczyt szlakiem żółtym w prawo.

Węzeł szlaków koło  “Andrzejówki” :

• czerwony  – Główny Szlak Sudecki – do Jedliny Zdroju,
  • zielony  – z Sokołowska – dalej do stacji PKP Wałbrzych Główny (ok. 2 godz.) przez Rybnicę Leśną,
  • żółty  – z Sokołowska przez Waligórę – dalej do Głuszycy,
  • niebieski  – z Mieroszowa do Wałbrzycha,
  • czarny  – do szlaku granicznego.

sch16

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.