Szlak Sudecki (15)

{tab=Opis odcinka}

0215. Grzędy – Sokołowsko
Góry Kamienne – Pasmo Lesistej , 500 – 851 mnpm

00 min. Grzędy – węzeł szlaków
25 min. Grzędy Górne 7 – PKS
55 min. Sucha Góra (777 mnpm)
1 godz. 30 min. Lesista Wielka (851 mnpm) – węzeł szlaków
2 godz. 10 min. Szosa Wałbrzych – Mieroszów /PKS/
2 godz. 40 min. Sokołowsko – węzeł szlaków

We wsi Grzędy szlak czerwony wychodząc od strony Krzeszowa skręca w prawo, podążając szosą w kierunku Grzędów Górnych. Po ok. 10 min. przystanek PKS, kawałek za nim droga w lewo do zalewu rekreacyjnego. Szlak czerwony dalej prosto szosą. Po kolejnych 15 minutach następny przystanek PKS, przy posesji Grzędy Górne 7 (pokoje do wynajęcia).

Kawałek dalej przy kapliczce opuszczamy szosę skręcając w lewo. Mamy kilkaset metrów do samotnego gospodarstwa, przed którym znów w lewo polną drogą do góry. Mijamy gospodarskie podwórze, za nim na rozwidleniu w prawo i zaraz wkraczamy do lasu w Masywie Lesistej Wielkiej. Podchodzimy na Suchą Górę (777 mnpm). Na wierzchołku wycięty pas drzew, lecz bez widoków – za nami niecała godzina wędrówki.

Za Suchą Górą wędrujemy pofalowanym terenem nadal lasem. Na rozwidleniach uwaga na znaki !!! Jakieś 15 minut za Suchą Górą napotykamy skrzyżowanie leśnych dróg – nie wybieramy żadnej z nich, lecz kierujemy się prosto w gęstwinę ścieżką do góry, a po kilkuset metrach na rozwidleniu ścieżką w lewo, jeszcze stromej w górę. Za chwilę wkraczamy na leśną drogę, która dołączyła z prawej od dołu. Podejście zaczyna się wypłaszczać, mamy jeszcze kilkaset metrów do węzła szlaków na zalesionym szczycie Lesistej Wielkiej (851 mnpm). Od startu w Grzędach dotąd ok. 1,5 godz. Oprócz czerwonego jest tu szlak żółty z Mieroszowa do Sokołowska przez Unisław i niebieski na Dzikowiec.

Z Lesistej Wielkiej wędrujemy dalej prosto, najpierw płasko potem zaczynamy tracić wysokość. Przez skrzyżowanie leśnych dróg nadal prosto, po lewej przerwa w drzewostanie z widokami na Góry Suche. Kilkaset metrów zejścia i skręcamy w lewo nadal w dół. Ok. 35 minut od Lesistej docieramy do szosy Wałbrzych – Mieroszów, którą idziemy w prawo ok. 400 m do skrzyżowania opodal przysiółka Kowalowa i przystanku PKS (autobusy do Wałbrzycha, Sokołowska, Mieroszowa i Golińska). W pobliżu Gościniec  “Eden”  z noclegami. Za nami ok. 2 godz. 10 min. wędrówki.

Do Sokołowska jeszcze ok. 30 minut szosą w lewo. Po kwadransie marszu od skrzyżowania początek miejscowości i pierwszy przystanek PKS. Następny kwadrans zajmuje wędrówka przez Sokołowsko, przez kolejne skrzyżowania na wprost (po drodze jeszcze jeden przystanek PKS) aż do węzła szlaków na skrzyżowaniu ulic Głównej i Unisławskiej. Od Lesistej Wielkiej dotąd ok. 1 godz. 10 min., od Grzędów ok. 2 godz. 40 min.

Szlaki turystyczne w Sokołowsku:

• czerwony – Główny Szlak Sudecki – przez Bukowiec do Schroniska  Andrzejówka
  • zielony – z Boguszowa przez Unisław – najkrótszą drogą do Schroniska  Andrzejówka
  • żółty – z Mieroszowa przez Lesistą Wielką, Unisław Dolny, Stożki – do Schroniska  Andrzejówka  przez Zamek  Radosno  i Waligórę
  • czarny – do szlaku granicznego

sch15

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.