Szlak Sudecki (14)

{tab=Opis odcinka}

0114. Krzeszów – Grzędy

Góry Kamienne – Góry Krucze , 450 – 631 mnpm

Poprzedni odcinek: 13. Lubawka – Krzeszów

Następny odcinek: 15. Grzędy – Sokołowsko

00 min. Krzeszów – Klasztor Cystersów
30 min. Ruiny Kaplicy św. Anny
55 min. Góra Ziuty (631 mnpm)
1 godz. 30 min. Grzędy – węzeł szlaków

Sprzed bramy do kompleksu klasztornego w Krzeszowie udajemysię w prawo wzdłuż muru i na rogu skweru znów w prawo. Przez kolejne skrzyżowanie prosto opuściwszy główną drogę. Idziemy prosto przez mostek na Zadrnej, za którym wraz z ulicą skręcamy w prawo i na kolejnym skrzyżowaniu w lewo szosą na Grzędy nieco pod górę – przed nami Wzgórza Krzeszowskie. Osiągnąwszy wraz z szosą pierwsze wzniesienie skręcamy w prawo polną, utwardzaną drogą. Podchodzimy do kapliczki na skraju lasu, spod której widok na Krzeszów (przy dobrej pogodzie widać nawet Śnieżkę). Za nami 20 minut wędrówki. Podchodzimy dalej skrajem lasu nieco w lewo, następnie w prawo i zagłębiamy się w las. Podchodzimy do ruin Kaplicy św. Anny (ok. 30 minut od Krzeszowa).

Od ruin kaplicy jeszcze kilkaset metrów lekkiego podejścia na wierzchołek Góry św. Anny. Dalej wędrówka plątaniną leśnych dróżek – na rozwidleniach uwaga na znaki !!! Po niecałej godzinie od Krzeszowa (ok. 25 min. od ruin Kaplicy św. Anny) osiągamy najwyższe wzniesienie tego odcinka – Górę Ziuty (631 mnpm).

Schodzimy z Góry Ziuty kierując się dalej prosto, stromo w dół gęstym młodniakiem, następnie lasem do leśnej drogi, którą w lewo. Wędrujemy nią już nie skręcając i wkrótce opuszczając las polną drogą. Przed nami wieś Grzędy. Z polnej drogi wychodzimy na asfalt (ok. 30  min. od Góry Ziuty),   którym w prawo kilkaset metrów do głównej szosy i węzła szlaków – oprócz czerwonego, żółty do stacji PKP Boguszów-Gorce. Od Góry Ziuty dotąd ok. 35 min., od Krzeszowa ok. 1,5 godz. W lewo ok. 800 m do centrum wsi i najbliższego przystanku PKS.

sch14

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.