Szlak Sudecki (33)

33. Długopole Zdrój PKS – Wilkanów PKS

Rów Górnej Nysy , 400 – 810 mnpm

Poprzedni odcinek: 32. Spalona – Długopole Zdrój

Następny odcinek: 34. Wilkanów – “Maria Śnieżna”

00 min. Długopole Zdrój – PKS
15 min. Długopole Zdrój – PKP
1 godz. 15 min. Szosa Kłodzko – Międzylesie
1 godz. 40 min. Wilkanów – PKS

Wyruszamy z przystanku  PKS DługopoleZdrój główną ulicą w kierunku południowym, za chwilę w lewo, przez mostek na Nysie Kłodzkiej i w prawo, cały czas asfaltem, wkrótce przed zabytkowym budynkiem z kawiarnią w lewo. Droga asfaltowa doprowadza po 15 minutach od początku etapu do stacji PKP Długopole Zdrój – pociągi wjeżdżają na nią wprost z tunelu.

Tuż przed stacją skręcamy w lewo wspinając się stromo na górę nad tunelem. Na górze zaczynamy kluczenie leśnymi ścieżkami, więc nie komplikując sprawy opisem kolejnych skrętów zalecam uważanie na znaki. Po niecałych 10 minutach kluczenia dalej już w zasadzie prosto, ścieżki często zarośnięte. Ok. 40 minut od startu wychodzimy na łąki, nadal prosto. Po prawej samotne gospodarstwa. Za ostatnim z nich idziemy kawałek skrajem lasu, po czym wychodzimy na kolejną łąkę (nieco w prawo). Kilkaset metrów wędrówki i dochodzimy do skrzyżowania polnych dróg (ok. 65 min. od startu) – brak tu oznaczeń, lecz skręcamy w lewo, w kierunku najbliższego lasu. Wkrótce kawałek przez las, po czym wychodzimy wprost ku szosie Kłodzko – Międzylesie. Za nami ok. 1 godz. 15 min. wędrówki.

Przekraczamy szosę na wprost drogą asfaltową w kierunku Wilkanowa. Do wsi jeszcze 25 min. wędrówki odkrytym terenem z widokami zarówno na Masyw Śnieżnika z Igliczną na pierwszym planie jak i Góry Bystrzyckie. W  Wilkanowie w prawo główną drogą dochodzimy do przystanku PKS. Cały etap to ok. 1 godz. 40 min.

sch33

{tab=Zdjęcia}

mt_gallery

{/tabs}

Opis szlaku został opracowany przez Piotra Aftarczuka. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jakiekolwiek kopiowanie i rozpowszechnianie niniejszego tekstu bez zgody autora zabronione.