WARSZTATY TANECZNE 3-9 lipca 2011r Lądek-Zdrój
Międzynarodowy Festiwal Tańca ? XIII Lądeckie Lato Baletowe
pobierz kartę zgłoszeniową
pobierz regulamin
pobierz rozkład zajęć
Pobraną i wypełnioną kartę zgłoszeniowa należy wyslać na adres mail: ckir@ladek.pl, a następnie dokonać przelewu płatności za warsztaty (dane w treści karty zgłoszeniowej).
MFT ? XIII Lądeckie Lato Baletowe
Pedagodzy i techniki warsztatowe:
Koszt każdego warsztatu to 290 zł.
Przy wykupieniu trzeciej techniki płacą Państwo 200 zł!!!
Michelle Wurtz
Michelle Wurtz, założycielka Melange Contemporary Dance Company, ukończyła University of the Arts. Była główną tancerką the Freedom Theatre. Tańczyła również dla Footfalls Modern Dance, Group Motion oraz ContempraDance Theatre. Obecnie jest wykładowcą na Immaculata University i dyrektorem the Pottstown Dance Theatre, the Schuylkill Valley Regional Dance Company oraz Melange Contemporary Dance Company.
Jazz amerykański:
Jazz amerykański: studium różnych form jazz dance nauczanych w Stanach Zjednoczonych: styl Broadway, funky i style uliczne. Warsztaty obejmują rozgrzewkę z rozciąganiem, technikę tańca, izolację, typowe ruchy i połączenia różnych technik jazzu wykorzystywanych w tańcu.
Cathy Wind
Cathy Wind kieruje zespołem Keane Sense of Rhythm Tap Company. Ukończyła Saint Cloud University, gdzie wykłada. Prowadzi zajęcia również w Saint Paul Conservatory. Cathy Wind występowała z artystami tap dance największej sławy m.in.: Gregorym Hinesem i Savionem Gloverem. W chwili obecnej uczy się pod okiem maestro Lane?a Alexandra. Oprócz własnej szkoły tańca, prowadzi ze swą równie utalentowaną siostrą Ellen zespół Keane Sense of Rhythm Tap, który ma na swoim koncie występy w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, a także przedstawienia z St. Paul Chamber Orchestra oraz Chicago Human Rhythm Project. Najnowszym przedsięwzięciem Cathy Wind jest założenie młodzieżowej grupy Keane Sense of Rhythm Youth Tap Ensemble. Zdobyła wiele nagród za choreografię, a jej studentki brały udział w konkursie Miss America oraz odnosiły sukcesy w stanowych i narodowych konkursach tańca. Jest także kwalifikowanym magistrem pedagogiki (Master Teacher) w dziedzinach: tap dance, body percussion i taiko drumming, a swoje zdolności stale wykorzystuje jako tancerka i choreograf.
Amerykański styl Body Percussion:
Na zajęciach zgłębimy instrumenty perkusyjne, a perkusją będą nasze ciała. Zaczniemy od prostych rytmów i poznamy ich odmiany. W krótkim czasie nauczymy się odgrywać najróżniejsze rytmy tak, aby stworzyć symfonię dźwięków. Nasza pieśń to połączenie uderzeń, klaskania, tupania i oczywiście uśmiechu. Doświadczenie nie jest wymagane. Obowiązujące stroje: dżinsowe lub skórzane spodnie i T-shirt. Zabierzcie także swój otwarty umysł i poczucie rytmu lub… jego brak!
Ellen Keane
Ellen Keane jest kierownikiem artystycznym Keane Sense of Rhythm Tap Company z ponad 30-letnim doświadczeniem w występach na scenie, nauczaniu, choreografii i produkcji w wielu formach tańca takiego jak tap, modern i clogging. Wykłada tap i rytm ciała w szkołach w St. Paul jak i dla St. Paul Chamber Orchestra, the Ordway i the East Side Arts Council oraz dla potrzeb licznych festiwali sztuki odbywających się w okolicy. Jest asystentem na Wydziale Teatru i Tańca na Uniwersytecie w Minnessocie oraz licencjonowanym członkiem Społeczności Ekspertów w St. Paul dla szkół w Minnessocie. Ostatnim projektem Ellen jest program taneczny (który stworzyła i którego jest instruktorem) dla programu ?Healthy Athletes? przy rozgrywkach the Spring Special Olympics Minnesota, do którego opracowała programy nauczania wykorzystywane przez studia tańca oraz miejscowe, regionalne i narodowe festiwale tańca.
Stepdance francusko-kanadyjski:
Szybkie, mocne i energiczne ruchy. Stepdance francusko-kanadyjski tańczy się do tradycyjnej muzyki granej na skrzypcach. Wymaga on ograniczonych ruchów na parkiecie. Chodzi w nim przede wszystkim o pracę stóp. Ruchy rąk i dłoni są minimalne. Stepdance wywodzi się z Irlandii, ale był także rdzennym tańcem w Szkocji. Do Ameryki Północnej przybył wraz z osadnikami z Irlandii i Szkocji. Stepdance należy do technik rozrywkowych i mogą go tańczyć wszyscy, bez względu na wiek i umiejętności.
Robin Cotler
Robin występowała w zespole, studiowała, jest choreografem tańca od ponad 40 lat, jest także właścicielem i dyrektorem artystycznym Images In Dance w miejscowościach Akron, Batavia i Perry oraz w Nowym Jorku. Jako stypendystka uczyła się tańca w Point Park College w Pittsburgu i występowała w Artpark w wielu przedstawieniach tanecznych wraz z Alvinem Slaughterem. Robin jest magistrem pedagogiki (Master Teacher). Prowadziła wykłady podczas kongresów w wielu organizacjach z rejonu wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Pełniła funkcję regionalnego dyrektora w Christopher National Dance Teacher Seminars przez okres 5 lat, jest także członkinią Dance Masters Of America. Nowatorskie choreografie Robin ciągle prezentują wysoki poziom. Niedawno zaproszona została do zaprezentowania kilku swoich projektów podczas Choreographer’s Carnival. Jest choreografem i reżyserem wielu przedstawień np.: Dziadek do orzechów (The Nutcracker). Jest choreografem przedstawień teatralnych Batavia Players. Niedawno została wybrana jako jedna z 50 Up and Coming Dance Studios przez Dance Teacher i Dance Spirit Magazine. Występowała także podczas Lata Baletowego w Lądku Zdroju w roku 2010 i została zaproszona do wzięcia w nim udziału także w roku 2011.
American Contemporary:
Fuzja różnych technik i stylów. Kreatywna praca tancerza z choreografem. Zgłębianie ruchu z poziomu odkrywania swego wnętrza przez wykonawcę. Skupianie się na pierwotnych, instynktownych rodzajach ruchu.
Strój na zajęcia: może być top w jednolitych, mocnych kolorach oraz rajstopy lub legginsy bez stóp lub spodenki z lycry. Tańczymy boso.
Tomasz Witkowski
Artysta pantomimy. Pracę jako aktor – mim rozpoczął w 1982 roku po złożeniu egzaminu eksternistycznego przed Komisją Ministerstwa Kultury i Sztuki pod przewodnictwem prof. Aleksandra Bardiniego. W tym samym roku został powołany Warszawski Teatr Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie, gdzie pracował od kwietnia 1986 roku. W tym samym roku został zaangażowany do Wrocławskiego Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego, gdzie pracował do 2001 r. Brał udział w przedstawieniach m.in.: “Hamlet – ironia i żałoba”, “Syn Marnotrawny”, “Akcja – Sen Nocy Letniej”, “Kaprys”, “Król Siedmiodniowy”, “Cardenio i Celinda”. Poza pracą w teatrze współpracował i brał udział w operach: “Antygona”, “Król Edyp” w reżyserii K. Zanussiego wystawianych w Teatrze Massimo na Sycylii (1995). W latach 1997 – 1999 prowadził zajęcia z plastyki ruchu w Betsy Daily School of Performing Arts w Berwyn w Pensylwanii (Summer Camp). Obecnie współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, biorąc udział w inscenizacjach oper w reżyserii Mariusza Trelińskiego “Don Giovanni”, “Dama Pikowa”. Poza pracą zawodową interesuje się aranżacją i projektowaniem wnętrz i ogrodów.
Pantomima
Nieme widowisko sceniczne, w którym treść jest przekazywana za pomocą gestów, ruchów, niekiedy także mimiki. Pantomima oznacza naturalną ekspresję każdego człowieka, niczym nieskrępowany sposób mówienia niewerbalnego ciałem, technikę gry aktorskiej w obrębie sztuki teatru, jak i różne typy i style przedstawień scenicznych, opartych na ekspresji ciała.
Beata Wrzosek ? Dopierała
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Łodzi. W latach 1968-1988 była zatrudniona w zespole baletowym Teatru Wielkiego w Łodzi, od roku 1988 jest solistką Polskiego Teatru Tańca, od września 1995 jest pierwszą solistką Teatru Wielkiego w Poznaniu, jest także cenionym choreografem oraz pedagogiem w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Poznaniu. W roku 1990 została laureatką Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, w roku 1991 została uznana za najzdolniejszą tancerką młodego pokolenia i uhonorowano ją medalem im. Leona Wójcikowskiego, jest także zdobywczynią pierwszej nagrody na I Konkursie Debiutów Młodych Choreografów w Gdańsku, jej prace choreograficzne były wielokrotnie prezentowane przez uczestników międzynarodowych konkursów baletowych m. in. we Wiedniu, Warnie i Lyonie. Role w których tańczyła: Adolphe Adam ? Giselle (tytułowa bohaterka), Theodorakis ? Grek Zorba (Marina) Leonid Miasin ? Trójkątny kapelusz (Młynarki), Wycichowska ? Faust goes rock, Symfonia koncertująca, Wołk ? Karaczewski ? Msza koronacyjna, Gray Veredon ? Sługa dwóch panów, Gołaska ? Shomon, Legende of Hell, Vivre, Wesołowski ? Harnasie, Fokin ? Sylfidy, Cullberg ? Romeo i Julia (Julia), Czajkowski ? Dziadek do orzechów (Klara), Wykonała choreografie do następujących dzieł: Halévy ? Żydówka, Dębski ? Piaskowy zegar, Penderecki ? Koncert skrzypcowy.
Taniec klasyczny
Jego celem jest wykształcenie ładu i harmonii w tańcu. Dązy do ukazania piękna ciała,harmonii i płynnosci ruchów. Taniec klasyczny wyrabia doskonałą dyscypline ruchową
Monika Bral
Tańczy odkąd stanęła pewnie na dwóch nogach. Ma na swoim koncie mistrzowską klasę w gimnastyce artystycznej. Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła od wygrania Mistrzostw Polski Dance Show solo. Zdobywała tytuły mistrzowskie w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach tańca nowoczesnego, między innymi tytuł mistrzyni Warszawy i Polski w tańcu Disco Solo oraz wicemistrzostwo polski w formacjach tańca nowoczesnego. Ma za sobą bogatą karierę zawodową. Profesjonalnie na deskach teatrów warszawskich obecna jest od 1992 roku. Najdłużej gościła w teatrze ?Studio Buffo? pod okiem Janusza Józefowicza. Doświadczenie tam zdobyte zaowocowało pracą w innych słynnych teatrach warszawskich takich jak ?Komedia? czy ?Dramatyczny?. Przez te wszystkie lata tańczyła takie style jak: jazz, modern jazz, funky jazz, latin jazz, jazz rock, step, taniec z elementami akrobatyki. Obecnie jako pedagog pracuje z grupami promując różne style tańca ? jej pasją jest Styl Króla Popu – ?Jackson Style?.
Jackson Style
Niepowtarzalny styl wzorowany na tańcu Michaela Jackson, poczuj się jak król popu ? przenieś się razem z Moniką na parkiet i zawiruj w tańcu bez żadnych ograniczeń.
Alassane Wat
Tancerz, choreograf i pedagog urodzony w Paryżu. Należał do pierwszej fali ruchu hip-hopowego zwanego wówczas funky, street jazz, soul jazz. Równocześnie tańczył i studiował latin-jazz, jazz, modern, klasykę i wiele innych technik. Występował na scenach takich teatrów jak: Moulin Rouge, Alcazar czy Paradis Latin Scala do Rio. Przez ponad 20 lat prowadził zajęcia warsztatowe w wielu krajach: Francji, Brazylii, zachodnich Indiach, Japonii, Grecji. Do Polski przyjechał w 1991 roku, aby przekazywać swe umiejętności polskim tancerzom.Obecnie jest jednym z najpopularniejszych nauczycieli tańca funky i hip-hop w kraju. Nazywa się go często ojcem chrzestnym polskiego hip-hopu. Alassane jest niezwykłym tancerzem i pedagogiem. Charakteryzuje go ogromna charyzma i umiejętności taneczne bazujące na dogłębnej świadomości własnego ciała, jego możliwości oraz ograniczeń.
Funky Jazz
Niesamowity Styl Allasana, miękkie i płynne ruchy ? połaczenie technik Jazz i Hip Hop, wspaniała muzyka R`n`B, poczuj czym jest prawdziwy taniec.
Robert ?Robson? Jażdżewski
Jego pasją jest taniec oraz tworzenie muzyki ? Dj`ing. Swoją przygodę z tańcem rozpoczął w roku 1991, wieku 10 lat – tańcem towarzyskim i klasyką. Zdobywał klasy taneczne, występując na licznych turniejach. W roku 1996 zainteresowania swoje rozszerzył o taniec: break dance, jazz i “hip hop”. Rok 2000 to nowa pasja: modern i salsa. Zdobył uprawnienia państwowe instruktora tańca i fitness, uczestniczył w licznych konwencjach, doszkalał się na różnych warsztatach i master classach w Polsce i za granicą m.in. u: Calvin Waley, Robert Steinbacher, Tony Stone.Obecnie oprócz szkolenia początkujących adeptów tańca i fitness`u, jest choreografem oraz nauczycielem grup tanecznych ? Street Dance, a także twórcą muzyki do tańca ? jako Dj. Współpracował z TVP1 i TVP3; pracuje z wieloma szkołami tańca i klubami fitness w Polsce i za granicą oraz Gdańskim AWFiS.
Video Clip Dance, Street Dance:
Wybuchowa mieszanka stylów, każdy pokaz tworzy spójną całość ? mini spektakl; styl ten powstał na potrzeby MTV /Music Television/ teledysków i show muzycznych. Jest to najbardziej zróżnicowana forma, ponieważ w swoim repertuarze posiada elementy stylów: jazz, modern a głównymi nurtami, na których się opiera to techniki Street Dance: Hip Hop, Popping, Locking, House oraz B.Boying.
Alba Holder
Kubanka pochodząca z Hawany. Od szesnastu lat mieszka w Polsce, we Wrocławiu. Prowadzi tam szkołę tańca latynoamerykańskiego. Jej styl to połączenie tańców latynoskich i wspaniałej muzyki kubańskiej, wenezuelskiej i meksykańskiej. Sama mówi o tańcu: ?Każdy nasz krok, ruch ręki, wyraz twarzy jest odzwierciedleniem naszych uczuć, pragnień i tęsknot. Taniec pozwala się wyzwolić, odkryć nasze wnętrze, pokazać swoje JA. Pozwala choć przez chwilę obudzić nasze marzenia…?
Salsa Cubana
Połączenie podstawowych kroków salsy z odmianami rdzennych tańców kubańskich; delikatne ruchy w połączeniu z gorącą latynoską muzyką tworzą niepowtarzalny klimat.
Edilson Ribeiro de Lima
Brazylijczyk, Krakowianin z wyboru, a od niedawna mieszkaniec Warszawy. Prowadzi zajęcia w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, a także w różnych zakątkach świata… Magister Rehabilitacji Ruchowej na AWF w Krakowie. Wieloletni instruktor zajęć tanecznych z latino. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia z choreoterapii. Brał udziału w kilku projektach telewizyjnych, m.in. dla TVP 2 i TVN. Współpracował z Teatrem Polskim we Wrocławiu, prowadził zajęcia dla aktorów, dbając o ich kondycję i formę. W 2006 roku pracował przy projekcie telewizyjno-teatralnym pt. ?Próba zrozumienia przestrzeni tragedii Elektry w świetle współczesności? ze studentami Akademii Teatralnej z Warszawy; przedsięwzięcie miało miejsce w rejonie malowniczej Kalabrii, we Włoszech. Z kolei w 2007 roku przygotował choreografię do spektaklu “Sen nocy letniej” dla studentów Szkoły Teatralnej z New Delhi, w Indiach.
Latino Jazz:
To forma tańca dająca każdemu możliwość ruchu i poczucie rytmu, jednocześnie jest to znakomita okazja do zabawy i odnalezienia w sobie gorących rytmów Ameryki Południowej. Na zajęciach połączymy podstawowe kroki salsy, samby, cha cha i tańca współczesnego, tak by powstał żywiołowy układ taneczny do muzyki latynoskiej.
Robert ?Miciu? Nieznański
Tancerz od 1984 roku. Uważany za jednego z prekursorów tańca Break Dance w Polsce. Członek legendarnej grupy ?Scrap Beat?, z którą występował na niezliczonych turniejach i pokazach tańca na całym świecie m.in. na ?Battle of The Year? w Niemczech. Na jego koncie jest wiele wygranych na zawodach: electric boogie i break dance – w formacji i solo.Jak mówi o Nim jeden z Naszych choreografów, Robert ?Robson? Jażdżewski: ?Robert to legenda polskiej sceny b.boying`owej, mój mentor. Jeśli chcesz zgłębić tajniki tańca Break Dance, musisz Go poznać.?
Break Dance ? Popping ? Locking:
Na zajęciach poznasz techniki tańca ulicznego, wspaniałą muzykę Oldschool`ową; przeniesiesz się na ulice Nowego Jorku lat `70 i `80.
Alicja Kwaśna (Dezire)
Taniec orientalny, tancerka młodego pokolenia; z tańcem związana od 6 lat; swoje taneczne początki miała właśnie na Lecie Baletowym; laureatka wielu konkursów i festiwali w tym zdobywczyni I miejsca podczas Euro Raks-International Oriental Dance Congress oraz drugiego podczas Egyptian Fever Festival; szkoliła się pod okiem świetnych tancerzy i pedagogów takich jak: Jasmin Mazloum-Kawecka (Syria), Anna Mendak (Polska), Suraiya (Polska), Leya Jourane (Belgia), Marta Korzun (Ukraina), Aida Nour (Egtipt), Aisha (Polska), Sowillo (Polska), Yalia (Austria). Posiada kwalifikacje w różnych odmianach tańca orientalnego m.in.: Said, Drum solo, Beledi, Baladi, Melaya leff, klasyczny taniec egipski itd.
Taniec Brzucha
Taniec orientalny (taniec arabski, raqs sharqi), powszechnie znany pod nazwą taniec brzucha, jest to sztuka pochodząca z terenów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – rodzaj tańca wykonywanego głównie (ale nie wyłącznie) przez kobiety. Współczesny taniec sceniczny, powstały na początku XX wieku, stanowi połączenie tradycyjnych tańców tych rejonów z tańcem klasycznym z domieszką inspiracji przenikających z innych rodzajów tańca. Nie jest to taniec sformalizowany tak jak np. taniec towarzyski, gdzie występuje jeden powszechnie uznany kanon dotyczący muzyki, figur i sposobu ich wykonania. Choreografie w tańcu orientalnym wykonuje się solo lub w grupie, podobnie jak w tańcu klasycznym.
Magdalena Litwin
Dyplomowany instruktor tańca współczesnego oraz instruktor fitness. Założycielka i tancerka zespołu tańca orientalnego AMIRA. Instruktor tanecznych grup młodzieżowych i dziecięcych. Choreograf wielu projektów tanecznych. Prowadzi regularne zajęcia oraz warsztaty z zakresu tańca współczesnego, tańca orientalnego, latino, fitness dance i in. W swoich choreografiach tworzy fuzje tańca orientalnego z tańcem współczesnym, a także tańca jazzowego z latino. Jest autorką programu wspomagającego rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie poprzez zastosowanie technik ruchu tanecznego. Prowadzi kursy szkoleniowe dla pedagogów z zakresu form tańca estradowego.
Show Dance z laseczkami – mariaż jazzu i latino z laseczkami w roli głównej. Choreografia w stylu Burleski – zmysłowa, żywiołowa, pełna seksapilu. Rekwizyty zapewnia instruktor.
Beata Łanowiecka
Beata Łanowiecka, ma 19 lat i jest półkubanką. Tańczy od 10 roku życia tańce karaibskie ( salsa, merengue, cha cha cha, son cubano itd.) oraz sambę brazylijską, której uczyła się od profesjonalnego tancerza z Brazylii Edilsona Ribeiro de Lima. W jej dorobku jest wiele występów scenicznych i telewizyjnych w roli tancerki, m.in w You Can Dance, Świat według Kiepskich, Pierwsza Miłość itd. Przez rok była związana z zespołem muzycznym Omni Con Ire gdzie występowała w chórkach. Zespół dał koncert np. w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu oraz na prywatnym przyjęciu dla gwiazd Polsatu w Sopocie podczas Festiwalu Top Trendy w 2005 roku. Każdego roku od kiedy skończyła 15 lat, występuje wraz z mamą kubanką – Albą Holder w spektaklu Teatru Współczesnego – “Nie do pary” w reżyserii Agnieszki Olsten.
Samba Brazylijska -szybki i bardzo energiczny taniec pochodzący z Brazylii. Idealny trening dla wymagajacych